KLASY I GRUPY
W roku szkolnym 2023/2024 w naszej szkole prowadzone są następujące grupy i klasy:
Klasa 0a wychowawcą jest p. Karolina Chort
Klasa 0b wychowawcą jest p. Lilianna Miłosz
Klasa 1a wychowawcą jest p. Joanna Parnicka
Klasa 1b wychowawcą jest p. Stefania Olejnik
Klasa 1c wychowawcą jest p. Alicja Paczkowska
Klasa 1d wychowawcą jest p. Ewelina Guźniczak
Klasa 2a wychowawcą jest p. Agnieszka Maćków
Klasa 2b wychowawcą jest p. Aneta Karpińska
Klasa 2c wychowawcą jest p. Magłorzata Bartkiewicz
Klasa 3a wychowawcą jest p. Alina Wilgosiewicz
Klasa 3b wychowawcą jest p. Edyta Wasiak
Opiekunami świetlicy szkolnej są: p. Aleksandra Zapotoczna p. Wioletta Jędrzejczyk p. Aleksandra Gałęcka, opiekunami podczas wydłużonego czasu pobytu dla dzieci jest
p. Barbara Woroszczak p. Stefania Olejnik
Klasa 4a wychowawcą jest p. Dorota Mądrala
Klasa 4b wychowawcą jest p. Jacek Polasz
Klasa 4c wychowawcą jest p. Agnieszka Olejnik-Waszczuk
Klasa 5a wychowawcą jest p. Monika Morawska
Klasa 5b wychowawcą jest p. Marzena Cegielska-Kowal
Klasa 6a wychowawcą jest p. Grażyna Cisakowska
Klasa 6b wychowawcą jest p. Jolanta Michrowska
Klasa 7a wychowawcą jest p. Aleksander Zborowski
Akcja rekrutacja - jak korzystać z systemu naboru elektronicznego do szkół ponadpodstawowych
Zapraszamy Państwa na wydarzenie na żywo, na którym zaprezentujemy proces rekrutacji do szkół ponadpodstawowowych w oparciu o system firmy VULCAN. Podczas prezentacji opowiemy kandydatom, jak wygląda tegoroczny harmonogram naboru, na co zwrócić szczególną uwagę, jakie dokumenty dostarczają kandydaci do szkół. Przejdziemy również przez proces wyboru placówek oraz podpisywania elektronicznego wniosku. Wydarzenie rozpocznie się 13 maja 2021 r. o godzinie 17:00, będzie trwać maksymalnie 90 minut. Webinarium jest darmowe i dostępne dla wszystkich zainteresowanych bez żadnych ograniczeń. Webinar będzie udostępniony przez stronę rozprowadzającą www.vulcan.edu.pl/akcjarekrutacja, która przekieruje kandydatów na właściwe wydarzenie na serwisie YouTube.
Powrót uczniów klas I-III do zajęć stacjonarnych na terenie szkoły
Od dnia 4 maja 2021 r. uczniowie klas 1-3 wracają do zajęć stacjonarnych na terenie szkoły.
Bardzo proszę o zapoznanie się z procedurą bezpieczeństwa dotyczącą zasad funkcjonowania szkoły i bezpiecznego przebywania w placówce w czasie epidemii.
30.04.2021 procedura bezpieczeństwa w SP3 w Oławie
Prosimy o przestrzeganie zasad opisanych w procedurze bezpieczeństwa.
1.Uczniowie klas 1-3 wchodzą do budynku szkoły wejściem bocznym (przez szatnię zlokalizowaną w najniższej kondygnacji budynku). Prosimy, aby do budynku wchodzili wyłącznie uczniowie. Zajęcia dla uczniów rozpoczynają się o godzinie 8.00.
Czytaj więcej: Powrót uczniów klas I-III do zajęć stacjonarnych na terenie szkoły
List Dolnosląskiego Kuratora Oświaty - 2.11.2020 r.
Wrocław 2020-11-02
Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele! Koleżanki Koledzy!
Państwo polskie jest wielką, bezcenną wartością. Trzeba było walki i pracy, potu i krwi kilku pokoleń, aby Polska po pierwszej wojnie światowej mogła wrócić
na mapę Europy. Potrzebny był ogromny wysiłek i determinacja, żeby obalić komunistyczną władzę, wyrwać się spod podkutego buta Moskwy i po raz drugi w XX wieku odzyskać niepodległość na przełomie lat 80-tych i 90-tych. My współcześni Polacy mamy wreszcie własne, demokratyczne państwo. Współtworzymy społeczeństwo otwarte, cieszymy się pełnią praw obywatelskich. Możemy się organizować, w swobodny sposób wyrażać własne przekonania, opinie i poglądy.
Co kilka lat wybieramy władze różnych szczebli. Wyznajemy różne wartości, mamy odmienne wizje Polski, różnimy się i spieramy - to w demokracji naturalne. Nasz los spoczywa w naszych i tylko w naszych rękach. Od nas in gremio zależy wybór co zrobimy z wolnością, jak ją będziemy rozumieć i praktykować. Niezmiernie ważne jest jakie wartości i postawy przekażemy młodemu pokoleniu. Zadaniem kadry pedagogicznej jest wychowywać podopiecznych w szacunku dla prawdy i dobra, innych ludzi i narodów, państwa i prawa. Uczyć rozumnej, odpowiedzialnej wolności, kultury słowa i zachowania, współpracy, rozwiązywania sporów w sposób asertywny
i pokojowy, dochodzenia swoich racji w sposób cywilizowany.
Piszę do Koleżanek i Kolegów, bom smutny i zatroskany. Martwię się, gdyż epidemia przybiera na sile. Dodatkowo od kilku dni na ulicach polskich miast po wyroku Trybunału Konstytucyjnego, który uznał aborcję eugeniczną za niekonstytucyjną, trwają wielotysięczne protesty, bierze w nich udział część uczniów i niektórzy nauczyciele. Inicjatorem i koordynatorem manifestacji i marszów jest radykalna lewicowa organizacja „Ogólnopolski Strajk Kobiet”. Domaga się ona „aborcji na życzenie”, ostatnio za „główny i końcowy postulat” uznała „dymisję rządu”. Powołała Radę Konsultacyjną, która ma „negocjować warunki ustąpienia rządu” (sic!). Nie bacząc na zagrożenie epidemiczne do protestów nawołują i w nich uczestniczą partie opozycji, która ongiś sama siebie nazwała „totalną”. W ten sposób protest społeczny przekształcił się de facto w akcję polityczną, której głównym
i nieskrywanym celem jest obalenie rządu wyłonionego przez parlament pochodzący z wolnych, demokratycznych wyborów. Tymczasem konfliktów społecznych i sporów aksjologicznych nie rozwiąże się na ulicy wśród często wulgarnych napisów i okrzyków, gróźb i bijatyk, zakłócania miru domowego, profanowania i dewastowania kościołów, pomników, budynków użyteczności publicznej. Potrzebna jest spokojna i merytoryczna dyskusja zainteresowanych stron, dialog, ostudzenie emocji. Nadzieję daje inicjatywa ustawodawcza Prezydenta RP Andrzeja Dudy, który złożył w Sejmie kompromisowy projekt zmiany ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach przerywania ciąży oraz zaproszenie opozycji do rozmów przez Premiera Mateusza Morawieckiego. Sprawa jest tym pilniejsza, że - jak przestrzegają wirusolodzy - masowe zgromadzania mogą spowodować znaczący wzrost zachorowań na COVID-19 i tym samym śmierć wielu ludzi.
W trudnym czasie pandemii koronawirusa, politycznych napięć, sporów o zakres ochrony życia nienarodzonych i przypadków dopuszczalności aborcji, serdecznie proszę o spokój i odpowiedzialność, rzetelne wykonywanie swoich obowiązków, skoncentrowanie się na realizacji podstaw programowych, respektowanie przepisów prawa. O nieprzenoszenie ostrych, światopoglądowych i politycznych sporów na teren szkół, przedszkoli i placówek (w tym nieeksponowanie symboli organizacji deklarujących polityczne cele). Jednostki oświaty z mocy prawa są i muszą być wolne od działalności politycznej. Bez względu na sposób nauczania -stacjonarny, hybrydowy lub zdalny - zajęcia dydaktyczne winny odbywać się zgodnie z obowiązującym tygodniowym rozkładem zajęć. Nieobecność uczniów na lekcjach i nauczycieli w pracy z powodu udziału w ulicznych protestach w żadnym wypadku nie może być usprawiedliwiana. Zachęcanie uczniów do udziału w nielegalnych zgromadzeniach i to w czasie pandemii koronawirusa, wywieranie presji i piętnowanie uczniów, którzy w manifestacjach i marszach nie chcą brać udziału jest niedopuszczalne i naganne (na szczęście na Dolnym Śląsku to rzadkie, incydentalne przypadki). W każdej takiej sytuacji będę interweniował i stanowczo reagował. Proszę i apeluję o rozważne, powściągliwe zachowanie także poza godzinami pracy, w tym w przestrzeni wirtualnej (internet nie śpi i nie zapomina). Warto pamiętać, że kto angażuje się w debatę publiczną ponosi cząstkę odpowiedzialności za jej kształt, jakość i poziom. Każdy w Rzeczypospolitej ma prawo do nieskrępowanej obywatelskiej aktywności w prywatnym czasie, ale nauczycielem i dyrektorem nie przestaje się być po zakończeniu lekcji - młodzież patrzy i się uczy, uczniowie, rodzice, społeczność lokalna i internetowa komentują. Po tysiąckroć rację mieli starożytni Rzymianie twierdząc: „Verba docent, sed exempla trahunt” (słowa uczą, ale przykłady pociągają, skłaniają do naśladowania). Mamy co robić, wygląda na to, że z powodu pandemii koronawirusa zdalne bądź hybrydowe nauczanie pozostanie codziennością szkół na dłużej. To na nas spoczywa wielkie i odpowiedzialne zadanie dobrego wykształcenia i wychowania młodego pokolenia. Bądźmy mu przykładem i wzorem.
Szanowni Państwo! Koleżanki i Koledzy!
Jeśli Polska ma od czegoś urosnąć i zmienić się na lepsze, to od pracy i zgody, która naprawdę buduje. Nie darmo starożytni Rzymianie twierdzili: „Ubi concordia, ibi victoria” (tam gdzie zgoda, tam zwycięstwo). Im więcej zgody w narodzie i szkolnych społecznościach, tym lepiej. Proszę więc o zgodną, ofiarną pracę oraz wystrzeganie się zachowań, które mogłyby naruszać prawo i dobre obyczaje, skłócać i konfliktować szkolne wspólnoty oraz lokalne społeczności.
„Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami” - jak śpiewa Don Vasyl i jego romski zespół. Jedna jest Polska.
Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia
Roman Kowalczyk
Dolnośląski Kurator Oświaty
Zdalne nauczanie dla klas 4-8
Szanowni Rodzice.
Informujemy, że od 26 października 2020 r. uczniowie klas IV – VIII przechodzą na nauczanie zdalne.
Nauka zdalna będzie odbywać się zgodnie z obowiązującym planem lekcji dla danej klasy i jest obowiązkowa dla wszystkich uczniów.
Komunikacja z uczniem będzie odbywać się przez e-dziennik lub w formie zajęć on-line.
Uczniowie klas I – III oraz dzieci z oddziałów przedszkolnych kontynuują naukę stacjonarnie, tj. w warunkach szkolnych.
Świetlica i stołówka szkolna dla uczniów klas I – III oraz dzieci z oddziałów przedszkolnych będą funkcjonować na dotychczasowych zasadach.
Prosimy uczniów i rodziców o sprawdzanie wiadomości i komunikatów na poczcie e-dziennika oraz stronie internetowej szkoły.