W ciągu ostatnich 100 lat obserwujemy błyskawiczny rozwój elektroniki, która bardzo poprawiła standard życia współczesnego człowieka. Zarówno w domu, jak i w szkole dość często korzystamy z różnorodnych urządzeń elektronicznych, np. komputera, telefonu komórkowego lub telewizora, które ułatwiają nam pracę oraz dostarczają rozrywki.
Mając do dyspozycji zestawy Arduino, uczniowie klasy 6 realizując temat zgodnie z podstawą programową, mieli okazję po raz kolejny zbudować ciekawy układ . Zadanie to dostarczyło im dużo zabawy i satysfakcji. Metodą prób i błędów realizowali swoje pomysły. Niektórzy to naprawdę mają do tego typu zadań smykałkę! Pracując w grupach mogli wymieniać się pomysłami i wnioskami. Udało im się zbudować układ, dzięki któremu mogli rywalizować zbierając punkty w prostej gierce zręcznościowej. Oczywiście wcześniej wszystko zostało zaprogramowane na komputerze i wgrane do płytek głównych. Próbowali grać za pomocą klawiatury i pilota. W tej części wykazali się kreatywnością.
Przyszłość przyszłością, ale uczniowie mieli również okazję przenieść się do przeszłości i budowali obwody elektryczne z zestawów pamiętających czasy naszych rodziców. Nie kryli zdziwienia i zaskoczenia. Prawie wszystko działało.